From practice
The founders look back on many years of experience in the professional field. You can find selected business cases from your practice below:
I. Sitel Bulgaria, company from the call center industry
Sitel Bulgaria – A customer service company, part of the Sitel Group, a leading provider of solutions worldwide. At that time there were around 800 employees working in the Bulgarian office. Customers were served in over 15 languages.
Support in the onboarding process of new employees, teaching specialist vocabulary in the financial world that ensures professional customer communication. Training of soft skills necessary for everyday use in customer service – expression selection and conflict management.
The learning units were extremely flexible in their design and the delivery process was tailored to our requirements. In addition, we received regular feedback regarding the progress of each individual course participant. Overall, we are very satisfied with the reliability and the positive performance that was provided in the short times we required.
II. University of Applied Sciences Cologne
As part of the tutorial in one of the most demanding specialist areas – controlling, practical examples were dealt with that presented complex relationships in a simple way based on the everyday business life of listed companies.
Over time, the number of participants in this course increased from around 20 to 70. The students found the bridge that was formed between practice and theory during the event exciting, which facilitated understanding and increased interest in the practical relevance of this subject as a whole increased.
Main topic with practical relevance: fixed cost degression (economies of scale), variable cost analysis, break-even determination, connection between financial accounting and corporate management (controlling), presentation of the main differences between the individual components of the annual financial statements: among other things, income statement, cash flow, balance sheets and equity statement as well as their interrelatedness.
The teaching units were always well thought out and the practical relevance was presented in a systematized and well-structured manner. The students found the tutor to be competent and dedicated. This led to very good performances.
III. A company in the shared service center sector with an outsourced focus on accounting in Bulgaria
Ein Unternehmen aus der DACH-Region wandte sich an uns für ein Training der Abteilung Rechnungswesen. Das Training sollte sowohl für bestehende als auch für neulich angestellte Mitarbeiter konzipiert werden. Schwerpunkte waren unter anderem: die Zusammenhänge der Bilanz und GuV, Wichtigkeit der Unterscheidung zwischen steuerlich abzugsfähigen und nicht abzugsfähigen Betriebsausgaben, praktische Rechenbeispiele, an denen die Zusammenhänge und die Auswirkung auf die Berechnung des Unternehmensergebnisses und der zu zahlende Steuerlast verdeutlicht wurden. Besprechung Einzelfälle aus der Praxis. Darüber hinaus wurde das Thema Wechselkursauswirkungen auf GuV und Bilanz-Posten besprochen. Der Inhalt wurde ganz auf die Bedürfnisse der Angestellten, des Managements ausgerichtet und die Inhalte wurden anhand von Beispielen aus dem Unternehmensalltag erläutert.
“Am wertvollsten fanden wir die nachvollziehbare Aufklärung der komplexen Fällen, die Zusammenhänge der einzelnen Prozesse im Gesamtkontext der ausgegliederten Rechnungswesenverantwortung im Unternehmen. Die individuelle Vorgehensweise, Rücksicht auf jeden Teilnehmer und kompetente und ausführliche Beantwortung jeder Frage. ”
Aus Gründen der Vertraulichkeit wird auf den Namen des Unternehmens verzichtet.